Soms krijg je een vererende opdracht van boven. Een of ander hoger geplaatst persoon kan zijn zaken niet meer aan. Dan mag jij dat doen en verder voor de gevolgen opdraaien. Wat leuk. Ik zou er maar erg diep over nadenken voor je daar aan begint. Over het algemeen is het namelijk rampzalig en mag jij de brokstukken bij elkaar gaan vegen. Succes toegewenst. Inspirerend is het in geen geval. Ook niet als je nee zegt, want dat blijft je dan een flinke tijd achtervolgen hoe verstandig en terecht je weigering ook mag zijn geweest. Mensen zijn teleurgesteld en juist dit soort types zijn niet gewend teleurgesteld te worden. Wat jammer nou. Ik heb zeer succesvolle mensen hierover zien struikelen, soms tot mijn grote spijt.
Het beste is om te zeggen, dat je het te druk hebt. Dat kan er dan nog mee door. De kans is groot, dat hierna iedereen je komt vertellen dat je waarschijnlijk niets kunt: zeg dan zoiets als: ik kan uitstekend patat eten en ook in de lucht staren, maar wat ik vooral goed kan is zorgen dat ik van prinsen en het kwaad wat ze meebrengen geen enkele hinder ondervind, daarin ben ik expert. Heeft u misschien nog een advies nodig?
maandag 5 juli 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten