Kies een onderwerp wat je wilt bestuderen en besteedt er een vakantie aan. Dan kom je thuis met veel ideen.
Ik heb nog niet zo lang geleden een rondreis door Skåne in Zuid-zweden gemaakt om alleen de kerken te bestuderen. In de grote steden ging dat uiteraard heel goed, maar om in de verafgelegen dorpjes te komen,was toch lastiger. Maar uiteindelijk bleek het vervoer goed te zijn en kon er overal uitgestapt worden. Natuurlijk zie je op zo'n reis veel meer dan het gekozen studie-onderwerp. Alleen al de dorpen op zich zijn de moeite waard.
Dit jaar ga ik iets soortgelijks doen. Ik maak veel foto's en tekeningen. pas als ik thuis ben verwerk ik ze in bijvoorbeeld schilderijen. Waarbij ik overigens goed oplet, dat het geen nageschilderde foto's zijn. Dat vind ik namelijk erg lelijk. Een camera heeft nogal een andere kijk op de zaak dan het menselijk oog. Dat laatste is voor mij bepalend.
maandag 17 mei 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten