woensdag 2 juni 2010
De hond van Sting.
Ziet je toekomst als kunstenaar er hopeloos uit, denk je? Draai dan een plaat van Sting en bedenk hoe iemand kan beginnen. er zit iets magisch in het kunstenaarschap en het feit dat je het aangedurfd hebt, zegt genoeg. Het is bepaald niet de weg van de minste weerstand. Ik heb ook wel eens iemand horen zeggen, dat hij kunstenaar werd omdat hij toch al mislukt was. Toen moest ik overgeven. De kans was te groot dat deze persoon en ik alleen maar ruzie zouden krijgen en daarom ontliep ik hem. Het is wel waar dat kunstenaars niet van die goede leerlingen zijn op school. Creativiteit is wat anders dan volgzaamheid, toch kun je ook leren leren en het vele oefenen heeft mij bijgebracht, dat ik iets moet beleven voor ik er mee aan het werk kan. Maar dan breekt er een glorie tijd aan, ik kan niet meer ophouden. Improviseren is altijd mijn sterke kant geweest en daar kan ik volop gebruik van maken.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten