woensdag 2 juni 2010

Overwin je kindergedragspatronen

Niet bepaald eenvoudig om te doen, wel erg effectief. Het blijkt namelijk dat kindergedragspatronen heel ouderwets aanleiding geven tot kinderachtig gedrag. Namelijk dat er misbruik van gemaakt word door anderen. Nu weet ik niet of je psychotherapie daar ook onder wil laten vallen. Ik vond het helaas niet altijd even geweldig. Het buskruit uitvinden is al gebeurt en als je niet van de -oog of -loog te horen krijgt wat je mankeert,  dan vertellen anderen het je wel.Dan hoor ik het liever van een specialist. Bovendien hield ik niet van groepstherapie, ik had zonder dat al genoeg problemen.

Ik  wilde alleen iemand voor mijzelf en alle theorieën over het delen van problemen legde ik naast me neer. Nee, dat wilde ik niet.  Het enige wat ik ooit zeer effectief vond, was een Rogeriaans therapie. Daarover heb ik wel eens gehoord, dat je uitsluitend gelijk krijgt. Tja, daar heeft een mens wel eens behoefte aan. Dus kreeg ik het naar behoefte en daarna ben ik ermee gestopt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten