Een andere omgeving doet wonderen als je daar aan toe bent. Maar vergis je niet, wat je mooi vindt in een hotel bijvoorbeeld, hoeft helemaal niet geschikt te zijn voor je eigen omgeving. Ik heb de neiging om mijn huis vol te proppen met habbekrats. Beeldjes. plaatjes enzovoort,maar het is eigenlijk een ramp. Ik houd helemaal niet van schoonmaken en opruimen. Dus begon ik op een dag mijn huis in te richten als een stuk minimal art. Hoe minder rommel hoe beter, hoe kaler hoe liever. Vreselijk? Nee, helemaal niet.Verdiep je maar eens in de inrichting van Japanse woningen, waar uitsluitend het meest noodzakelijke aanwezig is. wat een heerlijke rust geeft dat.. Het is natuurlijk mogelijk dat je vervolgens een zeer verontruste buur op bezoek krijgt, die je een bankstel aanbiedt wat nog over is. Dan zou ik heel hartelijk lachen en zeggen dat dat erg aardig is. Mensen hebben soms geen idee aan welke patronen ze onderhevig zijn. Een van de leuke dingen van het toepassen van Feng Shui was dat ik er een Chinese kennis aan overhield, de man heeft een restaurant en toen ik hem een van mijn boeken liet zien over Feng shui werd hij zo enthousiast dat hij bij mij aan de tafel kwam zitten en alles erover vertelde. Het bleek geweldig geheimzinnige elementen te bevatten, geweldig. En wat een inspirerende man is dat. Ik moet het helemaal doorleven, maar dat merk ik vanzelf zegt hij. Ja, dat is helemaal iets voor mij.
Jarenlang kwam ik binnen in huiskamers waar opzichtig een stereo installatie stond, het leek wel een altaar. daar zei ik niets van. Maar de mijne zat in een kast, die je open moest doen en daarna pas aan kon zetten. Mensen werden daar erg zenuwachtig van en dan zat ik de hele avond te lachen. Nee, ik ben er niet van onder de indruk. Sommige mensen komen dan niet meer, ze missen het altaar. Anderen verontschuldigen zich, merkwaardig genoeg.
dinsdag 1 juni 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten