Nog een schilder die vlakken maakte, was Rothko. Hij schilderde het universum in de kleuren. Dat wil zeggen, hij gaf ze diepte.
Hoe dat kan weet ik niet. Maar het is net als 's nachts in de donkere hemel kijken. Je ziet inderdaad dat het een enorme ruimte is. Je ziet zelfs dat je de grenzen niet kan zien. Het menselijk oog neemt de zaken goed waar. Daar zijn geen telescopen bij nodig geweest. Maar waarom datzelfde verschijnsel zich nu voordoet bij de schilderijen van Rothko is eigenlijk niet duidelijk. Toch hebben ze hetzelfde effect als de hemel.
donderdag 1 april 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten