dinsdag 6 april 2010

Jouw onderneming is een bedreiging.

Nog zo'n verhaal wat blijkbaar alleen vrouwen overkomt: als je succes hebt, gaat dat ten koste van anderen. Dat is gebaseerde op de veronderstelling dat vrouwen alleen maar klaar mogen staan en voor anderen zorgen. Een veronderstelling die flink achterhaald is inmiddels. Hele volksstammen vertellen je dat je je moet schamen omdat..... vul maar in. Toch kan het geen kwaad om flink aan je imago te werken in dat geval. Iedere kunstenaar heeft een goed doel. Vaak een maatschappelijk doel waar oprecht belangstelling getoond wordt voor het welzijn van anderen. Mijn doelen zijn dierenbescherming en bestrijding van analfabetisme. Uiteraard ligt dat in het verlengde van de onderwerpen waar ik mee bezig ben.

Tegenwoordig is het al veel gewoner dat een vrouw een eigen onderneming heeft. Ik woon in een  buurt waar ondernemingen bloeien en dat is erg prettig. Vrouwen doen daar inmiddels volop aan mee en dat is zeer stimulerend. Ik heb nog de tijd meegemaakt, dat het vreselijk gevonden werd als een vrouw iets ondernam. Met alle bijbehorende kletsverhalen. Maar dat is zo lang geleden, dat ik het me niet meer kan voorstellen. Gelukkig maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten