maandag 29 maart 2010

Koop werk van andere kunstenaars.

Op het eerste,  naar mijn mening,  echte vogelfestival wilde ik een schilderij van een vrouw kopen, die haar boerderij in een storm had geschilderd. Je voelde jezelf in bed liggen in deze boerderij en de storm langs horen gieren als je er naar keek. Het was voortreffelijk afgebeeld. De geweldig hoge lucht en de stroming hiervan. Zeer onconventioneel en doorleefd. Ik vroeg haar waarom ze dat verkocht. Dat wist ze niet en ook niet of ze dat wel wilde, maar ik moest nog eens langskomen na het festival. Dat heb ik gedaan. Ze wilde het niet kwijt. Dus kocht ik wat anders.

Blijkbaar wilde ze het inderdaad niet verkopen. Ik vond het wel leuk om eens te kijken in haar boerderij en beloofde voor de grap regelmatig naar "de storm" te komen kijken. Dat kon ze wel waarderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten