maandag 15 maart 2010

Mogen mensen je kennen of heb je liever een fake?

Hoe presenteer je je vanaf het begin? Blijf je jezelf en zeg je alles wat je denkt? Of wil je flink geld verdienen en maakt het iedereen naar de zin? Er zitten nogal veel mogelijkheden tussen deze twee. Persoonlijk koos ik voor het eerste en merkte al snel dat daar arstistiek heel wat tegenover gezet moest worden. Dat gebeurde dan ook op artistiek gebied. Het was als het ware opboksen tegen een heleboel vooroordelen. Lekker jezelf zijn met een lege portemonnaie valt behoorlijk tegen.  Maar een lege maag was het toch nooit. Uiteindelijk vond ik het leuker om een ballon,briefje of lapje aan mijn deur geplakt te vinden van iemand die mijn werk waardeerde, dan een uitnodiging van een politieke partij. Gallerien meden mij als de pest, ook omdat ik hun geld vroeg inplaats van zij mij. Tenslotte besloot ik de gevolgen van al deze eigenwijs heid te accepteren en zelf  alles in de hand te houden. Dat gaat goed.

Nee ik heb nooit een mening hoeven recht zetten en mensen teleurgesteld. Dat niet. Maar er zijn mensen die kiezen voor iets anders en dan volgt de teleurstelling toch wel. Dan mijden mensen je ook als de pest. Het hoort er gewoon bij. Misschien is gematigdheid verstandig, maar dat moet je dan wel willen en kunnen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten