Als de omstandigheden rustig genoeg zijn, om je aan het werk te wijden dan heb je iets voor elkaar gekregen.
Er zijn mensen die houden van veel spannende relaties en anderen helemaal niet. Tot de laatste categorie hoor ik in ieder geval. Met alle respect, maar hoe saaier hoe liever. Ok, daar is wel wat op af te dingen, maar ook ik vond tenslotte wel wat ik graag had. Nee, gooien en smijten met deuren was er niet bij. Met mijn verstand kom ik een stuk verder en heb uit ervaringen wel de nodige conclusies getrokken. Het is niet onaangenaam om wat ouder te worden, want ook dat geeft rust. Sommige mensen vertelde ik ronduit, dat ze beter weg konden blijven. Het is zinloos om iets te proberen, ik kan het toch niet waarderen. Daar staat tegenover dat een goede vriendschap altijd welkom is. Ook relaties zijn niet absoluut, die zijn er in vele maten en soorten.
Relaties geven mij geen inspiratie en het huishouden ook niet. Ze zijn voorwaardes voor een prettig leven, dat wel. Maar kunst kan ik er niet van maken. Dus zocht ik naar zaken, waar ik dat wel van kan en dat blijkt hoofdzakelijk de natuur te zijn. Dus geen portretten of naakten of scenes uit het mensen leven of zelfportretten. Hoofdzakelijk natuur en dat werkt. Merkwaardig genoeg krijg ik meestal de meeste belangstelling voor zelfportretten, en die maak ik bijna nooit. De natuur krijgt niet veel belangstelling, dus is er maar een kleine groep die er geld voor over heeft. Ook die beperking was lastig.
zaterdag 27 maart 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten