Hoe je het ook probeert, er wordt altijd geroddeld. En dat hoeft niet erg te zijn, als je het zelf in de hand houdt.
In het begin van mijn loopbaan werd ik lid van een kunstenaarsvereniging. Al bij de eerste bijeenkomst kreeg ik allerlei tragische verhalen te horen. Die hoorde ik liever niet en ik wist meteen dat ik op een dag erg onvriendelijk zou gaan reageren. Er waren daar veel profeten met de verkeerde profetie. Om mezelf en anderen een geweldige driftbui te besparen, beƫindigde ik dus het lidmaatschap na twee bijeenkomsten.
Prompt daarop kreeg ik een fantastische roddel over hoe ouderwets ik was en dat ik helemaal uit de tijd was met mijn werk. Geen probleem, dat was tenminste iets. Meteen kwam er een reactie van andere mensen, die het juist leuk vonden dat ik oude technieken toepaste op een hedendaagse manier. Ik was in de zevende hemel. Dit mocht nog jaren doorgaan.
zondag 28 maart 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten