Het klinkt mij nog in de oren, het begin van het succes: omdat ik anders geen rooie cent verdien en men blijkbaar kwaliteit kan waarderen. Soms is het echt wel sneu voor iemand die jaren geploeterd heeft en tenslotte zoiets moet zeggen. Maar wat wil je dan en wie ben je dan eigenlijk? Waarom wil je het dan? Het was Sting die tegen zijn zoon zei: Als je er tevreden mee kunt zijn alleen voor je hond te spelen. Ja,die hond is wel tevreden, maar voor velen wordt het een bittere ervaring. Tenminste als je jezelf niet wil leren kennnen.
Ieder beroep heeft publiek en er zijn beroepen die een onverwacht publiek hebben: boekhouders bijvoorbeeld zijn mensen wiens kontakten vele klanten, bedrijven en andere boekhouders omvatten. Ze hebben veel te vertellen in een bedrijf en mogen iedereen op zijn kop zitten en vertellen hoe zich te gedragen. Ongelooflijk maar waar, boekhouders houden niet alleen hun boeken maar een enorm publiek erop na en dat moet goed onderhouden worden.
Daarnaast zijn er voor iedereen mogelijkheden om zich te profileren via vakverenigingen, netwerken en clubs. Die geven de kans om een publiek te verzamelen. Bovendien kun je je laten kennen via internet tegenwoordig. En er zijn heel wat mensen die via het schrijven van artikelen in vakbladen een ware fanclub opbouwen.
Nee, ik ben er niet van overtuigd dat een boekhouder hetzelfde publiek moet hebben als een popster. Het is gewoon anders, dat is het verschil.
vrijdag 26 maart 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten